Halloweenkalenteri osa 24: Pakanalliset syysmessut

Tulin tänään klo 11 aamulla takaisin Rovaniemelle yöbussilla. Huhh. Olimme siskon kanssa Pakanallisilla syysmessuilla kaksi päivää ja kaksi yötä matkattiin bussissa (meno- ja paluumatka yhteensä). Väsyttää superpaljon, mutta eipä se mitään, sillä oli ihana reissu! Ei olla pitkään aikaan reissattu kahdestaan siskon kanssa, joten mahtavaa, että tämä reissu onnistui. Tehtiin pienen budjetin reissu, jonka takia valittiin edulliset yöbussit ja majoitus messujen läheltä leirintäalueelta. Lauantaina saavuttiin Kamppiin vähän ennen yhdeksän ja mentiin Picniciin aamupalalle. Samalla siinä meikkailtiin ja vaihdettiin messuvaatteet vessassa. Kymmenen jälkeen mentiin metrolla Raksilaan ja siitä käveltiin messupaikalle. Ehdittiin alkuseremoniaan ja katsomaan ensimmäistä luentoa. Luennon jälkeen käytiin vähän kiertelemässä, mutta ehdittiin vain katsoa läpi pari pienempää huonetta, jonka jälkeen mentiin kuuntelemaan pari mielenkiintoista luentoa. Nähtiin myös Arsenikkia aamutuimaan-blogin Dekadentti Irvikissa, käytiin yhdessä kiertelemässä ja syömässä. Oli kiva nähdä! :)

Oltiin siskon kanssa mökillä joskus ennen viittä, käytiin kaupassa ja hengähdettiin hetken. Alettiin sitten valmistautua iltajuhliin eli meikattiin ja vaihdettiin vaatteet ja saavuttiin messuille takaisin ennen kasia. Tänä vuonna messuilla oli kahdet jatkobileet, Yliset ja Aliset. Aliset olisivat olleet teemaltaan mielenkiintoisemmat, mutta ne myytiin jo aiemmin loppuun, joten mentiin sitten Ylisiin. Ylisissä oli hauska UV-meininki ja paikka oli sisustettu teeman mukaisesti. Saatiin myös ilmaiset UV-meikkaukset ja tanssittiin monta tuntia. Oli hauskaa ja olisi ollut kiva tanssia pitempään, mutta ei vaan enää jaksanut. Jalat alkoivat olla muussia ja kroppa muutenkin väsynyt bussimatkan ja messupäivän jälkeen, joten lähdettiin yhdentoista aikaan kävelemään mökille kaivatuille yöunille.

Kunnon yöunet tekivät hyvää ja heräiltiin sunnuntaiaamuna ennen ysiä. Syötiin rauhassa aamupalaa ja valmistauduttiin messuille. Oltiin messuilla ennen kahtatoista. Ei paljoa ehditty kiertää, sillä puoli yhdeltä alkoi mielenkiintoinen luento uuspakanuudesta ja kulttuurisesta omimisesta. Sen  jälkeen meillä oli noin tunti aikaa kierrellä ja taas alkoi mielenkiintoinen luento. :D Sen jälkeen onneksi oli messujen loppuun eli viiteen asti aikaa kiertää ja ehdittiinkin kaikki loput myyntipöydät kiertämään. Messuille olisi voinut tuhlata vaikka kuinka paljon rahaa, mutta onneksi pidin pääni enkä esimerkiksi sortunut koruihin tai tatuointeihin. :D Säästän rahaa isompaan tatuointiin ja reissuihin, joten olin ennen messuja laittanut itseni korujen ostokieltoon. Ostin oikeastaan vain yhden jutuin messuilta, ihanan ja kauan himoitsemani Witches Brew-mukin. Sain kaupan päälle kiven/kristallin (en tiiä mikä toi on, onko se joku vuorikristalli, oon ihan pihalla näistä :D) ja sisko osti minulle myöhästyneenä synttärilahjana Sysimaan omalta kojulta ihanan puulevyn, jossa on pääkallokuvio. Messujen loputtua käytiin vielä moikkaamassa serkkua ja yöllä lähdettiin bussilla takaisin pohjoiseen. Oli ihana reissu. <3

Pakanalliset messut ovat kasvaneet vuosi vuodelta isommaksi. Tänä vuonna messut järjestettiin Hotelli Rantapuistossa ja koko hotelli oli messujen käytössä. Tämä tarkoitti siis sitä, että yhtä isoa messuhallia ei ollut, vaan myyntipöytiä oli ripoteltu pienempiin huoneisiin. Sen lisäksi oli Kallolava, jossa oli erilaisia esityksiä ja auditoriossa pidettiin luentoja. Myyntipöytiä oli paljon ja paljon myös mielenkiintoisia luentoja, joten hyvä, että oltiin messuilla kaksi päivää. Päivät meni ihan supernopeasti ja sunnuntaipäivällä oli fiilis, että en ole ehtinyt paljon ollenkaan kierrellä messujen tarjontaa. :D Otin paljon käyntikortteja mielenkiintoisilta kojuilta. Oli niin ihania koruja, kirjoja ja sisustustavaroita, että pitää selailla nettikauppoja rauhassa ja miettiä joululahjatoivelistaa.

Toivottavasti pääsen messuille taas ensi vuonna uudestaan. Jos messut järjestetään samassa paikassa, pitää olla hyvissä ajoin liikkeellä ja varata majoitus hotellista ja ostaa messuille VIP-liput, niin ei jää paitsi mistään iltatapahtumasta tai extra-aktiviteetista. Mielenkiinnolla odotan, mikä teema ensi vuoden messuilla on!