Halloweenkalenteri osa 14: maiharit ja musta jakku

Ihanaa perjantaita kaikille! :) Olen tällä viikolla ollut niin kuin "normaalit" aikuiset ja olen joka päivä herännyt herätyskelloon seitsemältä. Pitkään olen tehnyt sitä, että olen nukkunut niin pitkään kuin on nukuttanut, eli yleensä olen noussut sängystä kahdeksalta tai yhdeksältä, sillä minulla on harvoin mitään aikasidonnaista työjuttua tai sitten työt sijoittuvat iltaan. Nyt kuitenkin halusin kokeilla tällaista rytmiä, jotta vähentäisin iltamyöhään koneella istumista, ja saisin jonkinlaisen työrutiinin luotua väitöskirjan kanssa. Tällä viikolla olenkin lopettanut työjutut paljon aikaisemmin kuin yleensä, joten taidan jatkaa tätä rytmiä! Välillä minulla on päiviä, jolloin teen aamulla töitä, pidän päivällä taukoa ja esimerkiksi opetan illalla seitsemään tai kahdeksaan asti. Tällainenkin rytmi on minulle ookoo ja parasta mielestäni on, että saan itse päättää rytmini ja tehdä välillä kevyempiä päiviä ja välillä pidempiä. Yritän pyrkiä siihen, etten tekisi viikonloppuisin töitä, mutta vielä en ole siinä onnistunut. :'D Teen joka viikko alkuviikosta tai sunnuntaina to do-listan, jonka pyrin tekemään silloisella viikolla. Välillä en ehdi kaikkea arkena, joten jonkin verran hommaa jää viikonlopuksikin. Tietyt kiinteät deadlinet väitöskirjan työstämisessä vaativat sen, että tietyt hommat pitää olla valmiina deadlineen mennessä, kuten apurahahakemukset ja seminaariesitelmät. Minulla on nyt syksyllä myös muutama kurssi, joissa on todella tiukat deadlinet ja kurssityöt pitää saada valmiiksi lyhyellä aikavälillä. Hyvä niin, niin eivät jää roikkumaan. 


Halloweenkalenteri alkaa kohta olla puolivälissä! Olen tyytyväinen, että olen pysynyt postaustahdissa, vaikka välillä tämä on tuntunut todella työläältä enkä TAASKAAN tänäkään vuonna tehnyt yhtään postausta varastoon etukäteen. Sentään suunnittelin koko kalenterin postaukset, mutta nekin välillä muuttuvat. Laitoin kalenteriin joka viikolle asukuvat ja näiden ottaminen on ollut tosi kivaa ja yhdessä asumisen plussa on se, että on lähes aina hovikuvaaja paikalla. :D Asukuvien ottamisen kanssa olen myös haastanut itseni käyttämään pitkään vaatekaapissa pölyttyneitä vaatteita ja miettimään uusia asukokonaisuuksia vaatekaapin sisällöstä. Nämä kuvat napattiin torstaina. Tuskailin kaverille, että minulla ei oikein ole mitään siistiä jakkua tai bleiseriä, joka sopisi esimerkiksi akateemisiin tilaisuuksiin, niin hänellä sattui olemaan kirppikselle menevä musta jakku, kuinka sopivaa. :D Halusin tehdä bleiseristä sellaisen akateemisen mutta samalla alternative-henkisen päivän asun. Mielestäni maiharit ja jakku ovat kiva yhdistelmä, kokonaisuus ei ole liian virallinen, mutta silti asiallinen. On kiva rikkoa ja laajentaa akateemisen maailman pukeutumiskäytäntöjä ja muitakin käytäntöjä. Monilla varmasti tulee esimerkiksi professori-sanasta vanha, puku päällä oleva mies. Tai mites millaisia mielleyhtymiä tohtori-sanasta tulee? Toivottavasti monenlaisia ja toivon, ettei kukaan koe tarpeelliseksi häivyttää identiteettiään sopiakseen akateemiseen muottiin (tai mihin vaan yhteiskunnan asettamaan muottiin). Onneksi nykyään yliopistolla ja akateemisessa maailmassa muutenkin näkee paljon erilaista sakkia, mikä on mahtavaa!



Kommentit