Kirppariasu: musta pitsimekko ja kukallinen neule

Tammikuu on edennyt vauhdilla! Olen niin tyytyväinen, että olen saanut nauttia talvisista keleistä täällä Turussakin, ihanaa. <3 Vähän alle kaksi viikkoa ehdin Turussa olla ja huomenna menen taas viikoksi Iisalmeen. 7. päivä helmikuuta on kummityttöni 1-vee synttärit ja menen niitä juhlistamaan Kajaaniin, ja ennen sitä vietän viikon Iisalmessa. Matka on niin pitkä etten mieluusti mene pohjoisempaan viikonloppureissuille, sillä yhteen suuntaan matkustamiseen saa varata koko päivän. Se hyvä puoli tässä etäopiskelussa on, että ei ole väliä missä niitä opintoja tekee. Mieluusti olen lapsuudenkodissani viikon, nautin maaseudun rauhasta ja rapsuttelen koiria. <3 Nyt olen kaksi viikkoa viettänyt Turussa lähes koko ajan kotona opiskellen. Pari kertaa olen nähnyt kavereita, mutta muuten olen ollut vaan kotosalla. Opiskelujen ohessa olen käynyt salilla ja soittanut pianoa, eipä ole kauheasti muuta ehtinyt tekemään. Olen saanut paljon koulujuttuja eteenpäin, jospa tulevan viikonlopun voisi nyt ottaa iisisti. Tehtävälista näyttää kyllä aika loputtomalta, mutta kyllä sen muutamalla tehopäivälläkin saa jo pienenemään, ainakin toivottavasti. :D Työharjoitteluun menee ihan tuhottomasti aikaa, varsinkin pitämäni kurssin suunnitteluun ja sopivien oppimateriaalien valitsemiseen. Olen kyllä tykännyt niin oppituntien pitämisestä kuin suunnittelemisesta, enkä näe mahdottomana ajatuksena, että joskus tulevaisuudessa tekisin jotain opettajan sijaisuuksia. Varsinaisesti opettajaksi en halua, vaikka nyt pedagogisia käynkin. Piano-opettajana voisin toimia, mutta en tiedä riittäisikö into esimerkiksi kielten opettamiseen pitkällä aikavälillä.

Paluu Turkuun tietää myös paluuta tylsiin taustoihin asukuvien kanssa, koittakaa kestää. :D Olisi niin kiva saada aina nätti tausta asuille, mutta kaupungissa asuessa en vaan kehtaa mennä yksin kuvailemaan ulos, ja ei minulla ole kunnon jalustaakaan. Pitäisi löytää täältä lähistöltä joku innokas valokuvaaja-bloggaaja, jonka kanssa voisi ottaa yhdessä kuvia! Nämä asut nappasin eilen. Olin kotona koko päivän, mutta halusin pukeutua muuhun kuin ainaisiin jumppatrikoisiin, joten valitsin kaapista kirparilta parilla eurolla vuosia sitten ostetun pitsimekon ja käytettynä saamani kukallisen neuleen. Sama asu oli minulla päällä viime viikon perjantaina, kun kävimme ulkona syömässä kavereiden kanssa. Saatiin ihan oma kabinetti varattua, niin ei tarvinnut stressata joukkoaltistumisia. Minun oli tarkoitus kuvatuttaa asu siellä, mutta valaistus oli ravintolassa huono kuvaamiselle. Keskiviikkona päätin sitten pukeutua samaan asukokonaisuuteen, sillä tykkäsin siitä paljon. Kenkiä en toki sisällä käytä, mutta laitoin ne jalkaan kuvia varten, kuvat näyttävät kivemmilta nättien kenkien kanssa. Huomaan myös, että etäpäivinä olen tehokkaampi, kun olen oikeasti panostanut pukeutumiseen, se luo sellaisen oikean työmoodin. Yleisin arkiasuni yleensä onkin yhdistelmä, missä on mekko ja jokin villatakki. Vaatekaapistani löytyy paljon erilaisia mustia ja vähän värikkäämpiäkin mekkoja, joten valinnanvaraa on. Tämä kirppikseltä ostettu pitsimekko on yksi lemppareistani vaikka onkin vyötäröltä väljä, yleensä pidän tyköistuvista mekoista enemmän. Mekko on tosi mukava päällä ja helppo yhdistää erilaisten neuletakkien kanssa. Kengät olen muistaakseni ostanut joskus H&M:ltä, tykkään tuollaisesta mallista todella paljon, paksu korko, nyörit ja pyöreät kengänkärjet. <3

Ihanaa viikonloppua! :)




Kommentit

  1. Ihanan näköinen tuo pitsihame ^_^ Tunnistan niin tuon tunteen kun ei kehtaa mennä ulos yksin kuvaileen -_- Umpi mettässä asuessa sai helposti omalla pihamaalla otettua tarvittavat blogikuvat, nyt jos haluaa rauhassa mennä luontoon, saa tarpoa todella kauas ja ihan kaikissa asusteissa sitä ei kehtaa tehä :D oon muutenkin todella arka, en uskalla ottaa kuvia, jollen ole täysin yksin..no joo lasten kanssa uskaltaa olla mutta jotenkin aina nolostun jos esim mies tulee kattoon et mitä teen, enkä osaa olla luontevasti jos hän kuvaa plus että turhaudun liian nopeasti jos toinen ei tajua minkä tyylisiä kuvia haluan...toinen kun onnistuu aina vangitsemaan kuviin kaikki miljoona paria kaksoisleukoja jne xD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Oli kyllä hyvä löytö kirppikseltä! Haha tuo on kyllä aina kun pyytää jotain valokuvaamisesta tietämätöntä perheenjäsentä ottamaan kuvia ja kuvakulmat on sitten mitä sattuu. :D

      Poista
  2. Ihana asu! Siinä on vähän sellaiset noita- ja American Gothic -vibat. :) Mä kanssa tykkään just tuollaisista kengistä, niitä on kiva käyttää kanssa säärystimien kanssa. Ja kivaa, että pääset taas hetkeksi aikaa pohjoiseen! ^_^

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Juu tällaiset kengät on niin kivat, nätit ja helppo kävellä platfromin takia. :)

      Poista

Lähetä kommentti