DIY virkatut korvikset x 2

Tällä viikolla olen istunut työharjoittelun puolesta erilaisissa palavereissa ja oppitunteja havainnoimassa, ja piti keksiä jotain tekemistä käsille. Olen sen verran levoton ihminen, että tykkään tehdä jotain käsillä jos minun pitää seurata ja kuunnella jotain. Nyt minulla ei ole ollut mitään sukka- tai muita neuleprojekteja keskeneräisenä, joten keksin ruveta virkkaamaan korvakoruja lankakorista löydetystä puuvillalangasta. Minulla on Pinterestissä DIY-kansio, mistä löytyy muun muassa erilaisia virkattuja korviksia, sieltä katsoin inspiraatiota. Minulla ei ollut mitään varsinaista ohjetta, vaan virkkasin Pinterest-kuvien perusteella. Kahdet korvikset valmistuivat todella nopeasti ja vaikka yleensä en ole innokas virkkaaja, tykkäsin tehdä näitä korviksia! Näitä voisi tehdä lahjaksikin perheenjäsenille ja tutuille! Virkattuani ja pääteltyäni korvikset tärkkäsin ne perunajauho-vesiseoksella, vääntelin korvikset muotoonsa ja laitoin alustalle kiinni nuppineuloilla. Korvikset saivat kuivua yön yli. En ole koskaan tärkännyt perunajauho-vesiseoksella, tosi nopea, edullinen ja helppo tapa! Kuivumisen jälkeen lisäsin korvakorukoukut.


Minun oli alunperin tarkoitus esitellä tässä postauksessa myös tekemiäni makramekorviksia, mutta se homma ei ollutkaan niin helppo ja nopea mitä ajattelin ensin. :D Eli korvikset ovat vieläkin kesken ja olen tuskaillut tämän päivän niiden kanssa. Jospa ne joskus valmistuvat, en ole koskaan aiemmin mitään makrameejuttuja tehnyt niin vielä on tekniikka opettelun alla. Sisko ainakin sanoi, että makrametöiden teko on todella rentouttavaa, ehkä sitten kun oikeasti osaa tehdä sitä. :D En usko, että minusta tulee hirveän innokas makrameiden tekijä, tai never say never, mutta tykkään tehdä yleensä käsitöitä, joita voi tehdä telkkaria katsellessa. Toisaalta olen innokas podcastien kuuntelija, joten makramejuttuja ja ompelujuttujakin voisi tehdä kuulokkeet korvilla. Mutta katsotaan, ehkä ne minun makrameekorvikseni joskus näkyvät täällä blogin puolella! Onneksi minulla on nyt kahdet uudet parit korviksia, niin näistäkin riittää nyt iloa ja tulevat varmasti usein käyttöön, mielestäni nämä nimittäin onnistuivat aika hyvin, vaikka eivät täysin symmetriset olekaan. Lankaa jäi vielä vaikka kuinka paljon, tuollaisesta 50 gramman puuvillalankakerästä saisi aika monet korvikset. Seuraavaksi voisin yrittää tehdä sellaiset pienet ruusut.

Oletko sinä tehnyt itse korviksia tai jotain muita virkkuutöitä? :)





Kommentit

  1. Onpa ihanat korvikset <3 Miten ei ole tullut mieleenikään edes tehdä tuollaisia vaikka paljon tykkään lankaa sotkea solmuun virkkuukoukulla :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! <3 No niin ,siitä sitte vaan kokeilemaan! :)

      Poista
  2. Vau! Olen ihan vaikuttunut, että osaat toteuttaa virkatut korvikset ihan vain katselemalla muiden tekemiä juttuja, etkä tarvitse kaavaa. :D Korvikset ovat tosi nättejä, ja kiinnostavaa nähdä ne makrameet sitten jossain vaiheessa. ^_^

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu oon niin monta vuotta tehny että erilaiset virkkaustekniikat on niin tuttuja, että tunnistan ne kuvasta. :) varsinkin tollaset korut on helppo tehä kun ei tarvii miettiä niin tarkasti mittoja.

      Poista

Lähetä kommentti