Valkoinen villatakki ja musta mekko päivän asuna

Lähdin eilen päiväjunalla Oulusta Turkuun ja ennen lähtöä pyysin siskoa ottamaan asukuvia heidän kotitalonsa lähellä olevassa metsikössä. Kiitos siskolle kuvista! <3 Enpä muista, milloin viimeksi päälläni olisi ollut jotain valkeaa. Kivaa vaihtelua, ja valkea sopii hyvin muuten tumman asun vastapainoksi ja piristäjäksi. Sain tämän valkean villatakin veljeni puolisolta, hän ei sitä enää käyttänyt, joten villatakki sai minun luotani uuden kodin. Kätevää aina tämmöinen vaateiden eteenpäin antaminen tai vaihtaminen tuttujen kesken! Neuletakki on jonkinlaista helmineuletta ja siinä on taskut helmassa eli malli on aika simppeli mutta nätti. Neuleen alla minulla oli musta pitkähihainen mekko, tätä mekkoa tulee paljon käytettyä juurikin syksyllä ja talvella pitkien hihojen takia. Mekon hihat ovat pitsiä ja pitsiä löytyy myös yläosasta. Mekossa on vyölenkit ja solmin vyötärölle satiininauhan. Alun perin mekossa taisi olla jonkinlainen nyöri vyönä, mutta sen olen hukannut jonnekin. Sain mekon joskus joululahjaksi ja ollut minulla kovassa käytössä siitä asti. Asuun olisi varmasti sopineet paremmin jotkin sirot nilkkurit, mutta toisaalta tuollaiset ronskit maiharit tuovat kivaa kontrastia siron mekon ja villatakin kanssa. Jokin riippuva kaulakoru olisi ollut vielä kiva lisä asukokonaisuuteen, mutten lomalle pakannut mukaan mitään koruja, suurin osa lomasta kuitenkin meni ulkona reippaillessa. Tämä mekko oli ainoa ei sporttinen vaate, jonka pakkasin lomalle. Kiva olla aina mukana edes yksi mekko, jos kyllästyy jumppatrikoisiin ja kuorivaatteisiin. :D Testasin muuten ensimmäistä kertaa aiemmin syksyllä tilaamaani Jeffree Starin Hi, How Are Ya-nestemäistä huulipunaa, pysyi koko päivän huulilla vaikka kuusi tuntia pidin maskia junassa. Laatutuote siis. Kuvista sitä ei varmaan erota, mutta huulipuna on hieman glitterimäinen. Sopii siis hyvin myös pikkujouluihin, jos niitä ikinä enää järjestetään...


Huhh olen aivan poikki. Eilen tulin illalla takaisin Turkuun, ja valmistelin koko loppuillan tämän päiväistä musiikintuntia. Stressasin sitä aika paljon, sillä minulla ei ole mitään kokemusta seiskaluokkalaisten opettamisesta. Nukuin viime yön huonosti, sillä näin painajaisia tulevasta oppitunnista, unessa oppilaat joko huusivat tai juoksivat pois luokasta, aika kauhuskenaario. :D Stressasin myös sitä, miten osaan käyttää kaikkea sitä teknologiaa, mitä musiikinluokasta löytyy. Onneksi ohjaajani opasti minua ennen tunnin alkua. Menin hyvissä ajoin luokkaan valmistelemaan ja tutustumaan laitteisiin. Stressasin, jaksavatko oppilaat keskittyä tai soittaa valitsemaani kappaletta. Stressasin, saanko luokan pidettyä koossa, sillä kaikki oppilaat olisivat hajaantuneina ympäri luokaa eri soitinten ääreen. Loppujen lopuksi tunti meni todella hyvin ja olen todella tyytyväinen tuntiin, vaikka välillä näyttikin kaottiselta, mutta kuten ohjaajani sanoi, se on ihan normaalia että meteliä on kun seiskaluokkalainen on soittimen ääressä. Sain ohjaajalta tunnin lopuksi hyvää palautetta ja hyviä vinkkejä, missä voisi parantaa. Tekemällähän sen oppii ja kokemuksen karttuessa itsevarmuuttakin löytyy enemmän. Minusta tuntuu, että loput tunnit mitä pidän harkan aikana menevät hyvin myös ja vähemmällä stressillä. Jos selviydyin seiskaluokkalaisista on lukiolaiset ihan helppo homma. :D Olen tuolla harkassa joulukuuhun asti, ja odotan innolla, että pääsen lukiolaisille puhumaan lempiaiheestani eli klassisesta musiikista, pitää heille pakkokuunnelluttaa hieman Sibeliusta ja Saariahoa. :D

Huomenna onkin jo perjantai, olikin aika tynkä tämä viikko loman takia. Tänään en ole saanut mitään kouluhommia tehtyä, olin jotenkin tosi uupunut kun tulin kotiin tuolta musiikintunnilta, kai sitä tuli stressattua niin paljon. Huomenna minulla on aamusta pari luentoa ja yritän saada harkkajuttuja tehtyä myös, pitää valmistella oppituntimateriaalia. Graduakin pitäisi saada eteenpäin ja muita koulujuttuja. Pitää tehdä oikein semmoinen tehorutistus ennen joululomaa. Tykkään siitä, että saan jaksottaa tekemiseni omien menojeni mukaan, nytkin olin alkuviikon vielä Oulussa, vaikka lomaviikko loppuikin, mutta minulla ei ole mitään fyysistä läsnäoloa vaativaa kuin vain nuo musiikintunnit ja minulla oli vain yksi musiikintunti tällä viikolla eli tämän päiväinen. Kivaa sekin, että voi välillä pitää tarvittaessa tällaisia lyhyempiä päiviä, jos väsyttää tai muuta. Tietty se tarkoittaa, että huomenna pitää opiskella enemmän, mutta en valita. Tällaisina sadeaikoina olen mielelläni kotona opiskelemassa. :)





Kommentit

Lähetä kommentti