Liisa Ihmemaassa-mekko ja kuulumisia

Koulu on nyt pari viikkoa rullannut eteenpäin etänä. On niin outoa, ettei tarvitse lähteä mihinkään, vaan voi seurata luentoja kotoa käsin. Etäopiskelussa on kyllä plussansa ja miinuksensa, mutta harmittaa, että viimeinen yliopistovuoteni menee tällä tavalla etäillen, sillä alun perin olin ajattelut osallistuvani kaikkiin mahdollisiin approihin ja sitseille, mutta taitaa ne jäädä haaveeksi. Jospa ensi kevät olisi jo astetta normaalimpi! Etäopiskelussa olen jäänyt kaipaamaan sosiaalisia kontakteja, toki näen paljon kavereita koulun ulkopuolella, mutta normaalisti myös koulupäivät ovat olleet sosiaalisia ainakin lounastauon verran. Nyt istun koneella aamun, syön lounasta kotona yksin, ja jatkan koneella istumista iltapäivään tai iltaan asti. Toisaalta se on kyllä ollut niin äärettömän helppoa ja varsinkin kurjana sadesäänä olen tyytyväisenä oman työpöydän ääressä teekuppi vieressä.

Minulla alkoi tänä syksynä pedagogiset opinnot eli kevään jälkeen minulla on opettajan pätevyys. Opintoihin kuuluu harjoittelu normaalikoululla, mutta vallitsevan tilanteen takia suurin osa tehdään etänä, ainakin oppituntien havainnoimiset ja harkkaan kuuluvat luennot. Omat opetustunnit ovat onneksi koulussa paikan päällä. Minä opetan koululla musiikkia yläasteelaisille ja lukiolaisille. Seiskaluokkalaisilla varsinkin riittää vilinää ja vilskettä, huhh saa nähdä miten puhki olen harkan jälkeen. :D Onneksi asun harkkapaikan lähellä, joten musiikintuntien jälkeen pääsen äkkiä takaisin kotiin seuraamaan etäluentoja. Olen huomannut, että saan paljon tehokkaammin asioita aikaiseksi, kun teen kunnollisen päiväsuunnitelman itselleni, eli merkkaan siihen kellonajat ja mitä milloinkin teen. Muuten tulisi helposti katsottua vaan Netflixiä luentojen välissä... Minulla on siis vielä gradu kesken, joten olen yrittänyt saada sitä joka päivä eteenpäin ja tällä viikolla olenkin ollut todella ahkera sen kanssa. Olen istunut koneella joka päivä iltaan asti, ja nyt alkaa kyllä uuvuttaa tuo tahti. Viime viikolla olin kolmena päivänä töissä ja neljänä opiskelin. Tällä viikolla ajattelin ottaa huomisen ja lauantain iisisti, tulee kyllä tarpeeseen.


























Olen jaksanut panostaa etäpäivinä pukeutumiseen vaihtelevasti. Joinakin päivinä olen koko päivän yökkäreissä tai verkkareissa, joinakin päivinä laitan jonkin kivan mekon päälle ja meikkaan. Jännä miten kivemman ja tehokkaamman fiiliksen se antaa päivälle, kun jaksaa vähän laittautua! Vaatteiden vaihtaminen yökkäreistä ja kevyen meikin tekeminen asettaa minulla ainakin jonkinlaisen työmoodin päälle. Yökkärit päällä oleminen taas tuo fiiliksen, että olisi vapaa päivä eikä mitään tarvitse tehdä. Nämä kuvat nappasin tiistailta, minulla oli aamusta iltapäivään kestävä seminaaripäivä. Kivempi oli olla zoomissa kamera päällä kun en näyttänyt ihan räjähtäneeltä. :D Keskiviikkona sitten taas laiskotti ja olin taas vaan yökkäreissä. Se ei muutenkaan ollut niin tehokas päivä.

Kämppäni on ihan superkuuma, joten tiistaina laitoin jotain kevyttä päälle. En ollut pitkään aikaan pitänyt EMP:ltä tilattua Liisa Ihmemaassa-mekkoani, joten se valikoitui päälle. Mekko on tosi mukava päällä, jaksaa istua koko päivän koneella kun mikään ei purista. Korviin laitoin Musta Kauris-nettikaupasta tilatut korvikset. Keittiö sai luvan toimia kuvauspaikkana. On mulla oikeesti siellä ruokapöytäkin, mutta raahasin sen pois kuvienoton ajaksi. :D Vähän kyllä harmittaa, että kämpässäni on niin kuuma, olisi jo kiva pitää kaikenlaisia kivoja villapaitoja tai villatakkeja. Kesävaatteilla mennään vielä! :D




Kommentit