Ensimmäiset tatuointini

Kävin viime kuussa hankkimassa ensimmäiset tatuointini! Olen haaveillut tatuoinneista vuosikausia, mutta jostain syystä en vain ole saanut aikaiseksi varata aikaa. Siskon kanssa ollaan myös pitkään puhuttu, että otettaisiin kuutatuoinnit yhdessä. Tammikuussa sitten varailtiin aikaa ja saatiin aika huhtikuulle. Varasin myös itselleni ajan toiselle tatuoinnille, sain ajan viikon päähän ensimmäisen tatuoinnin ottamisesta.

Halusin puolikuun, sillä pidän sen symboliikasta, vaikka sekin on laaja ja monet kulttuurit liittävät kuuhun ja puolikuuhun eri asioita. Mietin aluksi puolikuuta, joka olisi pitsikuvioinen sisältä ja muutenkin koristeellinen. Lopulta päädyin tällaiseen yksinkertaiseen, synkempään versioon, se toimii paremmin tuon kokoisessa tatuoinnissa. Olen aina pitänyt enemmän kuusta kuin auringosta.  Kuu on niin mielettömän kaunis, ja jään aina tuijottamaan kuuta kun se on mahdollista nähdä. Minusta on mielenkiintoista, että kuulla ei ole omaa valoa vaan se heijastaa auringonvaloa. Kuunvaiheet ovat myös kiinnostavia, ja se, mikä vaikutus niillä on elämäämme. Luin, että yö on aikaa lepäämiselle, parantumiselle ja mietiskelylle, ja kuun sanotaan heijastavan näitä kaikkia. Muutos, kasvu ja alitajunta liitetään myös kuuhun. Minulle tärkeää on juuri tuo kasvu ja kehitys, koen että nämä elementit ovat läsnä elämässäni ja pyrin jatkuvasti elämään niiden mukaisesti. Pystymme aina kehittymään ja kasvamaan, ottamaan oppia elämästä ja kääntämään vaikeudet voitoksi.

Kuu on myös naiseuden ja hedelmällisyyden symboli. Wiccalaisuudessa kuun uskotaan säteilevän feminiinistä, vastaanottavaista energiaa, jumalattaren energiaa. Kasvavan puolikuun ajatellaan tuovan jotain elämään, vähenevän kuun päästävän irti jotain ei-haluttua. Kuu liitetään myös noituuteen ja vähenevän kuun uskotaan karkoittavan loitsuja sekä kumoamaan vahinkoja ja negatiivista vaikutusta. Yleisestikin ottaen vähenevä puolikuu symbolisoi irtipäästämistä ja mietiskelyä ja muutenkin kuu liittyy siirtymään. On tärkeää jättää menneet taaksepäin ja mennä elämässä eteenpäin, tätä tämä tatuointi voi minulle muistuttaa päivittäin, myös henkistä kehitystä ja kasvua. Ja jos se auttaa suojaamaan minua negatiivilta asioilta, niin plussaa siitäkin!
 
Kuussa on mielestäni jotain hyvin mystistä ja kiehtovaa.



Toinen tatuointini on teksti italiaksi, se tarkoittaa "Elämä on kaunis." Olen haaveillut tästä tatuoinnista jo pitkään. Teksti on muistutus minulle siitä, että vaikka kuinka elämä potkii päähän ja on vaikeaa, loppujen lopuksi elämä on kaunista. Italian kielinen lause on myös muisto elämästäni Italiassa, idea tatuointiin tulikin silloin, kun saavuin takaisin Suomeen asuttuani vuoden Padovassa. Rakastan italian kieltä ja kulttuuria, joten tämä tatuointi ilmentää myös sitä! Italia on hyvin kaunis kieli ja olen ylpeä, että osaan sitä. Alun perin halusin tatuoinnin ranteeseen, mutta tatuoija ei sitä suositellut, sillä teksti olisi tullut liian pienellä ja ajan mittaan muuttunut suttuiseksi. Mallailtiin sitten tekstiä käsivarteen ja tuossa se näytää itse asiassa paremmalta kuin ranteessa. Totta kai käsivarren liikkuessa teksti menee välillä vinoon, mutta minua se ei haittaa.

Olen niin tyytyväinen näihin tatuointeihin! Haluan heti lisää, olen jo miettinyt isompaa tatuointia reiteen ja kysynyt yhdeltä tatuoijalta siitä. Katsotaan, milloin se toteutuu. :) Kipu ei haittaa minua, mutta mietin, miten jaksan olla paikoillani montaa tuntia, olen nimittäin kauhean levoton ihminen enkä ole yleensä paikoillani muuta kuin nukkuessani. :D


Kommentit

  1. Kauniita ovat sinun tatuointisi, ovat kyllä niin sinun oloisia ja sinulle sopivia <3

    VastaaPoista
  2. Kauniita tatuointeja ja ihanat taustat molemmilla. Pidän tuosta fontista, millä teksti on kirjoitettu - sellainen herkkä, mutta selkeä ja luettavissa. :) <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. <3 Pähkäilin muutaman fontin välillä ja lopulta päädyin tähän, tää on kyllä kiva. :)

      Poista

Lähetä kommentti