Blogin synttärit: 8v!

Kahdeksan vuotta sitten kirjoitin ensimmäisen blogitekstini. Alun perin blogista piti tulla täysin käsitöihin keskittyvä blogi, mutta sisältö on muuttunut niistä ensimmäisistä postauksista ihan eri suuntaan. Toki edelleen käsityöt ovat minulle rakas harrastus, mutta esimerkiksi ompeleminen on viime vuosina jäänyt ihan minimiin. Minusta on kuitenkin kiva kirjoittaa blogia, jonka sisältö ei ole liian rajattu, vaikka blogioppaissa tunnutaan toitottavan, että sisältö kannattaisi rajata. Näin minä kuitenkin tykkään tehdä tätä blogia. Voin jakaa täällä asukuvia, satunnaisia diy-postauksia, reissukertomuksia ja kaikkea maan ja taivaan väliltä. Se olikin yksi syy, miksi jossain vaiheessa vaihdoin blogin nimen Sweet Pandemoniumiksi, se nimi kuvastaa blogiani paremmin kuin entinen nimi, Dreaming Moon's World. Viime aikoina olen miettinyt, pitäisikö blogin nimi vaihtaa suomenkieliseksi. Oma domain on ollut mietinnässä myös. Olisi mahtavaa päästä kehittämään tätä blogia eteenpäin.

Ensimmäisten vuosien postauksia lukiessa ei voi kuin vain naureskella kuvien laadulle. :D Kiva nähdä, että olen kehittynyt kuvien ottamisessa ja muokkaamisessa! Haluaisin oppia vielä lisää. Olisi ihanaa oppia hyödyntämään järkkäriäni, Honor 10:n ostettuani järkkäri on jäänyt useimmiten kaappiin pölyttymään ja useammin kuvaan puhelimellani. Haluaisin oppia kuvaamaan järkkärilläni manuaalisäädöillä. Pitäisi myös ostaa hyvä jalusta kameralle, niin saisin useammin asukuviakin kuvattua. Yleensä kun pyydän vanhempia tai kavereita ottamaan minusta kuvia, suurin osa kuvista on tarkentumattomia tai rajaus on tosi outo, yritä tässä sitten saada hyviä kuvia blogiin. :D Onneksi löytyy muutama ystävä, joilla on silmää valokuvaamiselle, heidän kanssaan on mukava ottaa kuvia.

Pari viime vuotta olen bloggaillut aika epäsäännöllisesti, melkein joka vuosi postausten määrä on laskenut. Välillä oli vaihe, että blogin päivittäminen ei kiinnostanut, eikä elämässä vallitsevat vaikeat tilanteet motivoineet bloggaamaan. Tänä vuonna olen jotenkin mystisesti saanut ihan uutta intoa blogin päivitykseen ja olen päivittänyt säännöllisesti, vaikka elämä onkin useaan otteeseen potkinut päähän. Olen huomannut, että voin päivittää blogia vaikka ahdistaisikin tai muuten olisi vaikeaa. Blogin tekeminen on luovaa, ja luova tekeminen piristää. Turhaan hautaan luovia harrastuksiani, jos on vaikeaa. Tänä vuonna olen blogannut innolla ja koska olen halunnut, en sen takia, että minun olisi pakko. Viime vuosina välillä tuntui, että on pakko välillä päivittää jotain, ettei blogi jää ihan unholaan. Toki olen nyt pyrkinyt tietoisesti päivittämään blogia pari kolme kertaa viikossa, mutta olen tehnytkin sen mielelläni. Otin vihkon käyttöön, johon kirjoitan ainoastaan blogiin liittyviä juttuja, postausideoita ja muuta. On ollut kiva ideoida blogipostauksia ja etsiä inspiraatiota netistä. Haluaisin tulevaisuudessa tuoda blogiini enemmän diy-juttuja. Olenkin Pinterestiin kerännyt ideoita, haluaisin esimerkiksi kokeilla makramee-juttuja ja korvakorujen tekemistä. Näin myös ihanan neulotun pitsiliinan ja makuuhuoneeseen olisi kiva virkata matto.. Toivottavasti kesällä olisi aikaa toteuttaa näistä ainakin osa!

Millaisia juttuja sinä tykkäät lukea? :)



Blogin synttäreiden kunniaksi tein herkullisia sitruuna-salmiakkikuppikakkuja tämän Chocochilin ohjeen mukaan. Käytin valmiin turkinpippurirouheen sijaan kokonaisia karkkeja, jotka murskasin. Palasista tuli aika isoja, isompaa ainakin kuin valmisrouhe. Sain varmaan ensimmäistä kertaa elämässäni kuorrutuksen onnistumaan, yleensä tekemäni kuorrutus lässähtää tai jää liian nestemäiseksi. Tällä kertaa en sulattanut rasvaa mikrossa, ehkä tämä oli avain onnistumiseen. :D Vielä pitää harjotella kuorrutuksen pursottamista, muovisella pursotinpussilla on mielestäni tosi hankala pursottaa koriste nätisti tai sitten en vaan osaa. En tiedä, löytyisikö jotain metallisia pursottimia, ne olisi varmaan käteviä! En ainakaan pikaisella googlaamisella löytänyt.

Ostin kaupasta valkeita paperivuokia ja maalasin niihin epätasaisia, mustia raitoja. Kivoja niistä tuli pienellä vaivalla! Löysin myös askarteluvarastosta mustavalkoraidallisia servettejä. Olen niitä joskus hamstrannut jotain diy-projektia varten. Kuvasin kuppikakkuja vähän vaikka sun missä, mutta en ollut tyytyväinen taustaan. Lopulta päädyin ottamaan vielä kuvia lapsuudenkotini ulkosaunan vieressä olevassa katoksessa, joka toimii vilvoittelutilana. Olen tosi tyytyväinen kuviin, näistä tuli kivoja! Tausta on kaunis ja yksinkertainen. Kuvat otettuani istuin katoksessa, söin kuppikakkuja, ihastelin järvimaisemaa ja mietin blogini alkutaipaletta. Hyvää syntymäpäivää Sweet Pandemonium! :)



Kommentit

  1. Paljosti onnea blogin synttäreiden johdosta! Innostuin selailemaan näitä sun postauksia taaksepäin ja oli hauskaa huomata, että muutamankin vuoden vanhoista postauksista oli jäänyt selkeitä muistijälkiä. Sun blogi on yksi suosikeistani ja ensimmäisiä blogeja, mitä otin lukulistalle kun blogimaailmaan tutustuin. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ihanasta kommentista! <3 Ihanaa kuulla, että mun juttuja on kiva lukea. Sun blogi on kans mun suosikkeja, oon lukenu sitä siitä asti kun nimi oli vielä Dancing to a Terrible Tune. :)

      Poista
  2. Onneksi olkoon pitkäjänteisestä harrastamisesta!
    Ei kannata kuunnella ihan kauheesti noita some- ja blogiohjeita (eli aiheen rajaamista jne) ellei meinaa tästä tehdä ammattia. :) Musta sun sisältö on hyvää ja mielenkiintosta ilman mitään sen tiukempaa rajausta.

    Ja kivan näköset kuppikakut! Vois itekin kokeilla joskus viedä muffinit vähän pidemmälle. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! <3 Oon mä vähän miettinyt, että olisi kiva saada blogista jotain tuloja, mutta sitten pitäisi kehittää tätä eteenpäin. Saa nähdä.

      Mä yleensä teen sellasen kuorrutteen, joka aina vaan valahtaa muffinsin päältä, nyt kerrankin onnistu paremmin. :D Nää kuorrutukset tekee muffinseista aina ihan ällömakeita, parasta, jos herkkuhammasta kolottaa kunnolla!

      Poista
  3. Onnea ❤️
    Olen potenut välillä myös samanlaisia ajatuksia blogin suhteen, on ollut aikoja kun se on ollut pakkopullaa ja olen jopa miettinyt lopettamista kokonaan. Nyt tuntuu että tänä vuonna olen innostunut kirjoittamisesta taas ihan uudella temmolla ja tekstiä on tullut enemmän kuin viime vuonna yhteensä :'D
    Sinun blogiasi olen seurannut vuosia ja muistaakseni ihastuin silloin sinun pukeutumistyyliisi. Itse tykkään lukea blogeja missä on laidasta laitaan juttuja, harvoin yhden aiheen blogit jaksavat pitkään kiinnostaa. :) sinulla on ollut mukavan monipuolisia tekstejä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista. <3 Ehkä se on tämä kevät ja lisääntyny valo, jotka on saanu inspiraation kukkimaan! :D Sama, musta on kiva, että blogissa on monipuolista sisältöä. Kivaa on lukea ihmisten arjesta, juttuja elämästä. :)

      Poista

Lähetä kommentti