Halloween-blogikalenteri!

Vaikka harvemmin olen juhlinut varsinaisesti Halloweenia tai osallistunut Halloween-pippaloihin, on Halloween minulla lähellä sydäntä. Jokainen synkemmistä asioista pitävä osaa varmaan samaistua tähän: Halloween-aiheet eivät ole läsnä elämässä vain lokakuun lopussa, vaan koti voisi olla sisustettu ympäri vuoden tällä teemalla ja oma pukeutumistyylikin sopisi suoraan Halloween-juhlien teemaan. Tämän takia onkin sääli, että Halloween ei ole rantautunut Suomeen kunnolla. Toki en kaipaa toista yltäkylläistä kulutusjuhlaa joulun rinnalle, mutta toivoisin, että helpommin löytäisi synkiöille sopivia sisustusjuttuja ja vaatteita ja Halloween-juhlia pitäisi joku muukin kuin joku tutun tuttu. Minua ei kiinnosta hamstrata muovikoristeita, jotka juhlan jälkeen heitetään roskiin, vaan haluaisin ostaa jotain pysyvää. Muistan, kun pari vuotta sitten Tigerissä oli pääkallokynttilöitä, oi sitä onnen päivää. :D Olisi myös kiva joka vuosi osallistua Halloween-juhliin, joissa on panostettu pukeutumiseen ja koristeluun. Muistan, kun joskus monta vuotta sitten osallistuin juhliin, ja olin lähes ainoa, joka oli pukeutunut johonkin teemanmukaiseen asuun. Olisi kivaa, jos Halloweeniin panostettaisiin enemmän täällä Suomessa!

Tykkään seurata erilaisia blogi/vlogikalentereita ja olen jo monta vuotta miettinyt jonkinlaisen Halloween-blogikalenterin tekemistä, mutta en ole saanut ajanpuutteen ja suunnittelemattomuuden takia aikaiseksi. Nyt sitten sattui sellainen sauma elämässä, että vapaa-aikaa on paljon ja tällaisen kalenterin tekeminen olisi mahdollista (mulla ei oo täällä Rollossa kavereita, niin ei mene aikaa sosiaalisena olemiseen :'D). Joulukalenteri on myös ollut mielessä, mutta Halloween on aiheena kivempi ja itse ainakin tykkään seurata esimerkiksi Youtubessa erilaisia lokakuun videoputkia, jotka liittyvät Halloweeniin. Tarkoituksenani olisi siis lokakuun ajan julkaista joka päivä jonkinlainen Halloween-aiheinen postaus. Olen suunnitellut erilaisia diy-postauksia, asukuvia, ruokaideoita ja muuta. Katsotaan, miten tämä lähtee käyntiin! Jos tätä on kiva tehdä, voisin toteuttaa samanlaisen joskus uudestaan.

Toivottavasti tykkäätte kalenterista. :)



Kommentit

  1. Jee, tosi kiva idea lokakuun piristykseksi tuo halloween-blogikalenteri! Innolla seurailen mitä kaikkea kivaa oot siihen keksinyt! 🎃

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla! :) Toivotaan, että jaksan tätä postaustahtia koko kuukauden. :D

      Poista
  2. Jei, täällä kans innostuneena seuraillaan! 🤩

    Mä oon kans huomannut ton että jos on kaveriporukan ainoa, joka oikeesti on innoissaan halloweenista, niin muiden järjestämät juhlat ei juuri eroa tavallisista kotibileistä. Sitten jos itse järjestää juhlat, niin aikaa ja rahaa saa kulumaan ihan huolella, ylärajaa ei ole 😅 mä oon juhlien järjestäjänä sellanen et tykkään panostaa näyttäviin tarjoiluihin ja koristeluihin. Siitä muovikrääsästä en itsekään välitä mutta sitten esimerkiksi liian innoissani olen hankkimassa teemaan sopivia kertiksiä, pillejä, ilmapalloja… 😅 Ideaalitilanne ois se kun sais jonkun/joidenkin kanssa yhdessä suunnitella ja toteuttaa juhlat niin että työtehtäviä saisi vähän jaettua, niin pääsisi paremmin nauttimaan itse juhlasta kun ei ole valmiiksi naatti monen päivän leipomis- ja koristelu-urakasta 😂 Ehkä vielä joskus!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla! :) Joo mulla on ollu samanlainen tilanne, viime vuonna olin ainoo kaveriporukasta joka halus järkätä ees jotain Halloweenin kunniaksi, väänsin sitten kaikenlaista tarjoiltavaa isolla vaivalla. Toki se järkkäämisprosessi on kivaa, mutta ois vielä kivempaa jos olisi joku muukin innokas järkkääjä mukana. :D

      Poista
  3. Ihana idea ja upeeta, että jaksat postata kuun joka päivä halloweenaiheista asiaa! 🥰 Mä oon joskus miettinyt kanssa jonkun inktoberin tms. haasteen tekemiseen, mutta en ole pystynyt edes ajattelemaan, että ideoisin jonkun kokonaisuuden itse. 😄

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo oon tästä monta vuotta haaveillu ja nyt on vapaa-aikaa vähän liikaakin. :D Silleen kiva, että on vähän niin ku ns pakko tehä kaikenlaisia diy-projekteja loppuun että saa blogiin sisältöö! On ollu kiva tehä kaikenlaista askartelua ja muuta. :)

      Poista

Lähetä kommentti