Kosmetiikkaa: ihonpuhdistusta rasvaiselle iholle, kynsilakkoja ja Frantsilan tuotteita

Tällä kertaa olisi luvassa kosmetiikkapostaus. Tein viime kuussa tilauksen House of Organicsille, joka on suomalainen luonnonkosmetiikan verkkokauppa. Tarvitsin ihonhoitotuotteita rasvaiselle iholle. Olen paljon kokeillut erilaisia tuotteita, ja huomaan, että iholleni ei sovi sellaiset "sopii kaikille ihotyypeille"-tyyppiset tuotteet. Sen huomaa varsinkin kasvovoiteen kohdalla. Peruskasvovoiteet jättävät ihoni inhottavan tuntuiseksi ja ihoni rasvaisuus puskee näkyville. Päätin nyt sitten kerrankin panostaa ja hankkia itselleni sopivat tuotteet! Tai eihän sitä silti tiedä ennen kuin kokeilee, mutta ainakin nämä tilaamani tuotteet ovat tuntuneet omalle iholleni sopivilta. Kasvojenpesuainetta en tarvinnut, sillä minulla on jo pitkään ollut käytössä Luonkosin öljypuhdistuskakku. Se on ollut todella riittoisa tuote, ostin sen viime vuoden kesäkuussa! Edelleen on yli puolet jäljellä. Tarvitsin siis vain uuden kasvoveden ja -voiteen. Kasvovedeksi valitsin kokeiluun Mossan ongelmaiholle sopivan kasvoveden. Minulla on joskus ollut Mossan miseliinivesi käytössä, mutta en kyllä muista yhtään millainen tuote se oli. Tästä tilaamastani kasvovedestä ei ole mitään pahaa sanottavaa, tuntuu ajavan asiansa. Minulla ei ole koskaan ollut kasvoseerumia, joten otin kokeiluun myös Evolven rasvaiselle iholle sopivan seerumin. Tämän lisäksi ostin Avrilin kasvovoiteen. Olen laittanut iltaisin seerumia ja aamuisin kasvovoidetta, mutta tietääkseni seerumin jälkeen pitäisi laittaa kasvovoide myös. Ihoni on kyllä tuntunut tarpeeksi kosteutetulta pelkän seerumin laiton jälkeenkin. Evolven seerumi tuntuu todella riittoisalta, pikku tippa riittää koko kasvoille. Tuote tuoksuu ihan joltain männynneuloilta, tulee sellainen metsäfiilis. Avrilin kasvovoide on jättänyt ihoni ihanan mattamaiseksi eikä se ole näyttänyt rasvaiselta niin kuin ennen. Ainoa miinus voiteessa on se, että se haisee pahalta. :D En tiedä, miksi usein rasvoittuvalle iholle tarkoitetut tuotteet haisevat pahalta?? Toki ymmärrän, että luonnonkosmetiikkaan ei tungeta kilokaupalle erilaisia kukkaistuoksuja, mutta muistan joskus teiniaikoinani käyttäneeni Body Shopin rasvaiselle iholle tarkoitettuja teepuuöljytuotteita ja huhhh ne lemusivat, joten ei voi aina luonnonkosmetiikkaa syyttää. :D

Ihonhoitotuotteiden lisäksi tilasin pari kynsilakkaa. Heitin paljon vanhoja, kuivuneita kynsilakkoja pois. Tiesitkö muuten, että vanhat kynsilakat kuuluvat vaaralliseen jätteeseen, ei sekajätteeseen? Tämä tuli ainakin minulla aikoinaan yllätyksenä. Onneksi osaan nyt kierrättää ne oikein! Pois heitettyjen kynsilakkojen tilalle halusin jotain uutta ja yritin löytää tuotteita, jotka pysyisivät kynsissä mahdollisimman pitkään nätin näköisinä. Avrilin lakkoja ainakin kehuttiin kestäviksi, joten otin niitä pari ostoskoriin. Tilasin myös yhden Benecosin kynsilakan, mutta olin jättänyt korkin vähän raolleen ensimmäisen testauksen jälkeen, ja kynsilakkapurkki oli kuivunut, harmi. Tässä postauksessa nyt esillä siis vain nämä Avrilin lakat. Tilasin punaisen ja sinisen, ihastuin näihin voimakkaisiin väreihin. Molempia olen käyttänyt, mutta eivät ne ainakaan minulla sen kauemmin pysy kuin muutkaan lakat. Mun kynsissä ei oikeasti pysy oikein mikään pitkään, en tiedä vaikuttaako päivittäinen tiskaaminen sitten niin paljon, että väri pahimmassa tapauksessa alkaa kulua samana päivänä kun kynnet olen lakannut. Punaiset kynnet sain itse asiassa pysymään vähän kauemmin, ja jos kärjistä alkoi kulua lisäsin hieman lakkaa päälle. Kynsilakkojen lisäksi käytössä on ollut Laveran kynsigeeli, jonka sain äidiltäni. Geeli hoitaa kynsiä ja kynsinauhoja. Mielestäni on todella kätevää, että geeli on kynsilakkapurkissa, sillä siveltimellä geeliä saa helposti levitettyä kynnelle ja kynsinauhoille. Geeli imeytyy nopeasti, siitä myös plussaa.

Viimeisimpänä pari Frantsilan tuotetta. Näitä en tilannut House of Organicsilta, vaan ne ovat olleet minulla pitempään käytössä. Kehäkukkavoiteen sain joululahjaksi ja silmänympärysvoiteen ostin joululahjaksi saamallani lahjakortilla. Olen välillä käyttänyt kehäkukkavoidetta kasvovoiteena, mutta se ei jätä ihoani tarpeeksi mattaiseksi esimerkiksi jos haluan meikata. Voide kuitenkin puree kaikenlaisiin iho-ongelmiin kuten auringonpolttamiin tai kutisevaan ihoon. On siis hyvin monipuolinen tuote! Silmänympärysvoiteen tehokkuudesta en osaa sanoa, pitäisi varmaan aina ottaa ennen ja jälkeen kuvat kun alkaa käyttämään uutta voidetta niin voisi vertailla. Aikaisemmin minulla oli käytössä Laveran silmänympärysvoide enkä tämänkään tehokkuudesta osaa sanoa. Kai ne ajaa asiansa? En tiedä, miten silmänympärystuotteen toimivuutta voisi testata tai nähdä. Pitää varmaan vaan luottaa, että ne pitävät huolen silmänympärysihosta. Laveran tuotteelle iso plussa siitä, että voidetta oli helppo levittää, tämä Frantsilan voiteen suuaukko on iso ja välillä tuubista tulee ihan liikaa voidetta kerralla. Pienempi suuaukko helpottaisi annostelua. Silmänympärysvoide on ruusuisen tuoksuinen ja tykkään sen retromaisesta ulkoasusta, söpö pieni tuubi.





Kommentit

  1. SY-tuotteet on kyllä jännä tuotekategoria ja oon myös välillä pohdiskellut, että mistä sen oikeasti itsellä toimivan silmänympärystuotteen tunnistaa. Tai no joo toki, jos ostaa jonkin 50+ € hintaisen tuotteen, niin ne alkaa tekemään jo ihmeitä, mutta niissä hinta on jo oman mukavuusalueen ulkopuolella.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon aatellu, että silmänympärysvoide on enemmän sellanen ennaltaehkäsevä tuote tai niin mä ainakin toivon. :D

      Poista

Lähetä kommentti