Joululahjatoiveeni 2020

Viime viikolla jäi blogi päivittämättä, oli aika kiirus viikko. Oli tarkoitus julkaista tämä postaus eilen joulukuun ensimmäisenä päivänä, mutta en sitten ehtinyt. Tällaisten canvakollaasien tekemiseen menee ainakin minulla aika paljon aikaa. Jospa tämä toivelista ei nyt tule julki liian myöhään! Ehkäpä joku lähipiirini jäsen saa tästä vinkkiä, jos pohtivat mitä hommata minulle joululahjaksi. ;) Ja ehkäpä joku lukijakin saa tästä listata inspiraatioita!

Adlibrikseltä löytyi tänä vuonna paljon kivoja juttuja, jotka päätyivät toivelistalleni. Ehkäpä Adlibriksen lahjakortti olisi minulle sitten sopiva lahja jouluksi jos ei muuta. :D Adlibrikseltä löytyi paljon mielenkiintoisia ja kauniin näköisiä kirjoja. Valkkasin niistä kaksi, Witchcraft ja The Mindful Witch. Minua kiehtoo noituus ja varsinkin tuo The Mindful Witch vaikutti sellaiselta kirjalta, josta voisi saada hyviä vinkkejä elämänhallintaan ja -suunnitteluun. Ja näyttäisiväthän nuo kirjat hienoilta kirjahyllyssä. :D

Kuvat Adlibrikseltä

Tänä syksynä olen kokkaillut todella paljon Chocochilin arkiruokaa-kirjasta, ja haluaisinkin sen itselleni. Kirjastosta lainattaessa kirjan jono on pitkä, eikä sitä pysty kovin kauaa itsellä pitämään, sillä kirjalla on koko ajan varauksia. Kirjassa on helppoja ja nopeita arkiruokia, suosikkejani on ollut kikherne-bataattipata ja tahini-pastasalaatti. Tilaisin kirjan Vegekaupasta, sillä pienyritystä kannattaa tukea. Reseptikirjan lisäksi olen pitkään haaveillut Sita Salmisen kalenterista. Kalenterista ilmestyi kesällä versio 2020-2021, mutta tykkään enemmän yhden vuoden kalentereista. Pian ilmestyykin uusi versio, joka kattaa vuoden 2021, sen haluan! Olen tunnollinen kalenterin täyttäjä, ja haluan aina kivan kalenterin, johon on tilaa kirjoittaa ja jonka sivuja voi koristella kivannäköiseksi. Tämän kalenterin mukana tulee erilaisia tarroja, ja minulla on ennestään tarroja kerääntynyt bujo-harrastuksen myötä, joten kalenterista saisi varmasti nätin ja itsensä näköisen. Kalenteri löytyy ainakin Suomalaisesta kirjakaupasta ja Adlibrikseltä.

Reseptikirjan kuva Vegekaupan sivuilta ja kalenterin kuva Suomalaisen kirjakaupan sivuilta

Adlibriksellä on myös hyvä valikoima nuotteja! En tiedä, miten olen soittanut pianoa 9-vuotiaasta asti, enkä ole koskaan hankkinut Beethovenin pianosonaatteja ja Chopinin preludeja itselleni. Minulla on nämä jatkuvasti kirjastosta lainassa, olisi kätevä saada ne itselleni omaksi. Tässä Chopinin nuottikirjassa on preludien lisäksi nocturnet ja valssit. <3 Beethovenin sonaatteja on sen verran, että ne on helpompi hankkia kahdessa osassa, löysin tällaiset tosi hienonnäköiset nuottikokoelmat! Ensimmäisestä löytyy sonaatit 1-15 ja toisesta osasta löytyy loput.

Nuottikirjojen kuvat Adlibrikseltä, pianon kuva Canvasta

Olen jo pitkään halunnut kokeilla Frantsilan tuotteita kasvojenhoitorutiinissani. Aiemmin olen firman hiustuotteita ja hammastahnaa käyttänyt, mutta en kasvojenhoitotuotteita. Valitsin kolme tuotetta, joista jokin olisi kiva saada pukinkonttiin: silmänympärysvoide, kasvovoide tai kehäkukkavoide.

Kuvat Ruohonjuuren sivuilta

Haluaisin myös Tarot-kortit, mutta on ollut vaikeaa löytää itselle mieluiset. Tarvitsen pakan, jossa on myös jonkinlainen ohjekirja, sillä en tiedä Tarot-korttien tulkinnasta mitään. Katselin muutamia kivannäköisiä pakkoja, esimerkiksi Adlibrikseltä olisi tällaiset The Illuminated Tarot, Victorian Steampunk Tarot ja Ethereal Visions. Kuukorento-nettikaupassa on myös hieno Racham Tarot-pakka.

Kirjojen ja kosmetiikan lisäksi toivon Lempi-makrameekorvakorujen DIY-pakkausta mustalla langalla. Harrastan paljon käsitöiden tekoa, mutta makramea en ole koskaan tehnyt. Tällaisista söpöistä korvakoruista olisi kätevä ja helppo aloittaa!

Mitä sinä toivot joululahjaksi? :)


Kommentit

  1. Ihania joululahjaideoita! Mun yksi ystävä lukee taroteja ja hänellä on kaksi pakkaa. Ekaksi hän hankki ihan tavallisen pakan, jonka mukana tuli ohjekirja. Sitten kun sen kanssa alkoi tulla rutiinia, hän hankki sitten jonkin kauniin erilaisen pakan ja hyödyntää edelleen vanhan pakan ohjekirjaa tukena. 😊Mutta tietysti on kätevämpää, jos löytää nätin pakan, jossa on valmiiksi ohjekirja!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo aattelin että kiva saaha heti se ohjekirja, vaikka varmaan ohjeita löytyy netistäkin tai kirjaston kirjoista. :) Tietty jos ihan täydellinen pakka tulisi vastaan niin ei sitten haittaa jos siihen ei kuuluisi ohjekirjaa. Ehkä mä vaan oon ollu vähä nirso noiden pakkojen kanssa, mikään näkemäni ei oo ollu semmonen, että olisin halunnut ostaa.

      Poista
  2. Olipas mielenkiintoisia lahjatoiveita ^_^ Ja todella kauniit kannet näytti olevan tuossa the mindful wich- kirjassa :)
    Mä en oo osannut vuosiin enää toivoa jouluksi mitään. Rauhallisen päivän ilman kiirettä ja stressiä, nauttia siitä riemusta mikä lapsista huokuu kun ne avaavat lahjoja <3 Toki mieltä aina kovasti lämmittää jos saan uudet villasukat tai suklaata ^_^ Mie oon vähään tyytyväinen :`D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mäki ihastelin noita kirjojen kansia, upeita! Mä aina innostun toiveiden kanssa, vaikka eipä sitä aikuisena oikeesti paljo mitään tarvii ja enemmän mulle tuo iloa antaa lahjoja lähimmäisille. Vaikka onhan se kutkuttava fiilis aattona availla paketteja!

      Poista
  3. Tuo kalenteri kuulostaa tosi mielenkiintoiselta, pitääpä käydä tsekkaamassa se Suomalaisessa joku päivä. Oon monta vuotta ollut jumissa lukuvuosikalentereissa, kun yksi tietty malli on ollut omiin tarpeisiini juuri sopivan kokoinen, kivalla layoutilla ja riittävällä määrällä tyhjiä sivuja. Haluaisin kumminkin kovasti vaihtaa vuosikalenteriin kunhan vaan löydän sopivan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mä tykkään enemmän vuosikalenterista, nyt kun keväällä valmistuu niin lukuvuosikalenteri on vähän turha ehkä, kivempi että on kokonainen vuosi kansien sisässä. :) Ton Sitan kalenterin sisällön näkee hänen YouTube-videollaankin, hän esittelee siinä koko kalenterin. Tykästyin tuohon, koska tilaa on kirjoittaa ja kalenterista löytyy myös esimerkiksi habit trackereita ja tarroja. :)

      Poista

Lähetä kommentti