Magi

Ciao pitkästä aikaa! Pitäisikö toivottaa hyvää uutta vuotta, koska tämä on eka blogipostaus tälle vuodelle. :'D Harmittaa, että blogin päivittäminen on alkuvuodelta jäänyt kokonaan, mutta jospa tässä taas pääsisi jonkinlaiseen päivitysrutiiniin kiinni. 

Mun alkuvuosi on ollut niin työntäytteinen, että vapaa-aika on jäänyt miniimiin. Välillä sitä tuleekin mietittyä, että ihan kivahan se olisi sellainen kasista neljään työ kuukausipalkalla ja vuosilomilla, mutta sellaista harvoin on kulttuurialalla tarjolla ja TOISAALTA rakastan sitä, että opetusta lukuunottamatta minulla ei ole työaikoja. Vielä kun sellaisen pitempikestoisen apurahan saisin, niin nou hätä. Sain siis joulukuussa lyhyemmän apurahan väitöskirjan työstämistä varten, joka periaatteessa olisi pitänyt varmistaa sen, että olisin voinut tehdä väikkäriä päätoimisesti, mutta koska apurahakausi oli niin lyhyt ja jatkorahoitusta ei vielä tiedossa, mun on ollut pakko ottaa kaikki mahdolliset työprojektit, jotka on ollut tarjolla. Tämän takia työpäivät ovat venyneet todella pitkiksi. Olen koittanut panostaa uneen ja koiran kanssa lenkkeilyyn, mutta muuhun ei kauheasti ole jäänyt aikaa, onneksi sentään viikonloppuisin on voinut ottaa vähän iisimmin. Väitöskirjaa en ole ehtinyt pariin kuukauteen tehdä ollenkaan ja luovat harrastuksetkin ovat jääneet pois. Olen kuitenkin koittanut olla itselleni armollinen ja tiedän, että tällainen työtaakka ei ole pysyvä.

Nyt onneksi isoimmat työprojektit ovat päättyneet, ja koitan saada keskityttyä väitöskirjaan loppukevään ajan. Ja toivoa ja manfestoida sitä apurahaa!! Pääsiäinen vietettiin kotona eikä tehty oikein mitään. Teki hyvää vain laiskotella. Pääsiäisen akunlatauksen jälkeen olen nyt koittanut pikkuhiljaa taas saada kivoja vapaa-ajan juttuja ja mindfulnessia takaisin arkeeni, niitä olen kaivannut kovasti, esimerkiksi joogaa, tarot-tulkintoja, käsitöitä ja musiikkia. Tällä viikolla olen myös elvyttänyt Youtube-kanavaani ja haaveillut kaikenlaisista mielenkiintoisista videoeditointi- ja valokuvauskursseista. Aikaisemmin tänä vuonna olin niin uupunut, että en edes jaksanut ajatella mitään vapaa-ajan tekemistä, mutta nyt tuntuu siltä, että haluaisin tehdä kaikkea kivaa ja luovaa! Kiva palata taas tänne blogimaailmaankin. :)

Marianna Uutinen: Magi

Nämä kuvat on otettu helmikuussa, kun käytiin puolison kanssa Rovaniemen kulttuurikeskuksessa brunssilla ja samalla ihastelemassa taidetta. Täällä Rollossa on harvoin brunsseja, joten oli kiva päästä pitkästä aikaa syömään pitkän kaavan mukaan. Rakastan brunsseja, ne ovat mukavaa viikonlopputekemistä. Brunssilipulla pääsi siis samassa rakennuksessa olevaan taidemuseoonkin, joten parin tunnin brunsseilun jälkeen käytiin vielä kiertämässä näyttelyt läpi. Brunssilla oli vaikka mitä ihanaa, suolaisia pannukakkuja, smoothieita, tuoretta leipää ja erilaisia raikkaita salaatteja. Olisipa tuollaisia brunsseja täällä useamminkin! <3 Muutenkin on kiva tehdä jotain perusarjesta poikkeavaa yhdessä puolison kanssa. Mun töiden takia ei olla kauheasti ehditty tekemään yhdessä mitään, mutta onneksi sentään meillä on joka kuukausi treffipäivä, josta ollaan pidetty kiinni hyvin. 

Meille tuli muuten viime kuussa puoli vuotta täyteen saman katon alla. Tuntuu edelleen niin ihmeelliseltä, sillä olin sinkkuna monta vuotta ennen kuin alettiin seurustella. Aika on mennyt todella nopeasti, ja tuntuu kuin oltaisiin aina tunnettu. <3 Mainitsin myös aiemmin koiran, ja ei olla siis omaa koiraa hankittu, vaan veljen landseer on ollut meillä hoidossa melkein koko tämän ajan kun ollaan yhdessä asuttu. Veli rakennuttaa omakotitaloa ja asuu perheineen väliaikaisesti pienessä vuokrakaksiossa, joten isolle koiralle se olisi aika ahdasta. Ollaan mielellään koiraa hoidettu ja saa nähdä raaskinko hänestä enää luopua, hänestä on tullut niin iso ja tärkeä osa elämää. <3


Päivän asu oli mulle aika perinteinen musta mekko ja villatakki-yhdistelmä. Tämän lisäksi jalassa oli ihanat marraskuussa kirpparilta bongatut maiharit. Näitä olen käyttänyt koko talven. Kivaa vaihtelua kaikkiin mustiin kenkiin. Haluaisin myös perusmustat maiharit, sillä niitä on helppo yhdistellä asuun kuin asuun. Ehkä sitten ensi talveksi panostan ja ostan laadukkaat ellen satu kirppiksiltä bongaamaan sopivia. Kaulassa mulla oli siskontytöltä joululahjaksi saamani kaulakoru. Hauska sattuma, koska ihailin tuollaisia koruja Pakanallisilla syysmessuilla, mutta en ostanut, koska olin asettanut itselleni korujen ostokiellon. Onneksi ihastelemani koru sitten tulikin pukinkontista vastaan! :D 

Valkoisten maihareiden ja ihanan korun lisäksi lempparijuttuja tänä talvena on ollut myös tuo Ted Bakerin Nicon-laukku. Aivan ihana! Olen haaveillut tuosta laukusta todella pitkään ja tammikuussa raaskin sen viimein tilata. Tilasin ensin samanlaisen, mutta vähän pienemmän Nikicon-laukun, mutta se oli liian pieni. Halusin siistin mustan olkalaukun, johon mahtuisi läppäri ja muu tarpeellinen ja tämä Nicon on juuri sellainen. Tykkään todella paljon Ted Bakerin laukuista. Tässä Niconissa parasta on tilavuus, materiaali ja söpö rusetti. Kassi on oikeasti tilaihme, kuljetan siinä läppäriä, vesipulloa, meikkipussia, lompakkoa ja tarvittaessa vaikka eväitä, jos en satu tekemään töitä kotona tai olen reissussa.


Kommentit