Uusi kalenteri: Personal Planner

Rakastan täyttää kalenteria ja koristella sitä tarroilla. Olen ostanut Sita Salmisen kalenterin jo kolmena vuonna peräkkäin, mutta tänä vuonna halusin kokeilla jotain uutta. Halusin kalenterin, jonka sisältöön ja ulkonäköön voin itse vaikuttaa. Sen takia päädyin tilaamaan tämän vuoden kalenterin Personal Plannerilta. Heidän sivuillaan tilausta tehdessäni sain päättää laajasta valikoimasta lähes kaiken kalenteriini liittyvän: etu- ja takakannen, haluanko kuukausi- ja vuosinäkymän ja millaiselta viikkokalenteri näyttää. Tämän lisäksi kalenterin loppuun sai valita haluamiaan sivuja, minä valitsin muun muassa säästämiseen ja erilaisiin trackereihin liittyviä sivuja, esimerkiksi mitä kirjoja olen lukenut vuoden aikana. Kalenterin kylkeen tilasin paljon tarroja, vaikka minulla on niitä jo entisestään aikamoinen kasa. :'D

Kolmas kuva näyttää, miten yleensä täytän kalenteriani. Käytän eri värikoodeja eri aktiviteettien kanssa eli esimerkiksi työt, väitöskirja ja harrastukset ovat eri väreillä merkattu. Tämän lisäksi koristelen kalenteria aiheisiin sopivilla tarroilla. Tykkään merkata salitreenit kalenteriin, niin ne tulee helpommin tehtyä, kun niiden ajankohta on suunniteltu etukäteen. Merkkaan myös esimerkiksi viikon siivoukset ja muut kotihommat yleensä kalenteriin. Kivasti täytettyä kalenteria on mielestäni kiva selailla. Toki voisin vielä enemmän panostaa tarkkuuteen ja käyttää esimerkiksi viivoitinta viivojen vetämisessä. Toisaalta se ei minua haittaa, että kalenteri ei ole täydellisen näköinen. Minulle riittää, että sitä on kiva täytellä ja sen avulla saan arkeani organisoitua paremmin. :)

Käytätkö sinä paperikalenteria vai esimerkiksi kännykän kalenterisovellusta?

Tein kalenterista myös videon Youtube-kanavalleni, käy katsomassa, jos kiinnostaa! :)





Kommentit