Asukuvia ja asuntokriiseilyä

Ihanaa elokuun loppua kaikille! Kaikki tuntuvat jo puhuvan syksystä, mutta hei on tässä vielä hetki kesää jäljellä ennen kuin ruska ja kylmyys iskee. :D Mietin, että pitääkö tässä nyt olla ulkona nämä viimeiset elokuun päivät, koska sitten loska-aikana tulee kuitenkin oltua enemmän sisällä. Tämä on ainainen dilemma, koska Suomen kesä on lyhyt, tuntuu niin sanotusti hukkaan heitetyltä ajalta viettää aurinkoista kesäpäivää sisällä. Mutta toisaalta, ei kai ulos ole aina pakko mennä, jos ei jaksa?

Minulla on ollut tänä kesänä aika paljon stressattavaa, joten olen yrittänyt panostaa säännölliseen joogaamiseen ja ulkoiluun. Heinäkuussa vuokraisäntä ilmoitti, että laittaa mun kämpän airbnb-asunnoksi, joten uusi asunto on ollut hakusessa. Olin niin allapäin tästä kämppäasiasta, sillä tykkään mun nykyisestä kämpästä todella paljon ja olen asunutkin tässä alle vuoden. Ja muutenkin en olisi jaksanut lisää stressin aiheita, kun väitöskirjaan apurahan saaminenkin on jo yksissään niin stressaavaa. Jos ei saa apuarahaa, pitäisi etsiä lisätöitä, jos saan työn ja myöhemmin apurahan, pitää työ irtisanoa, joten  mitään liian sitovaa en voi ottaa jne. Olisi niin mahtavaa, jos saisin vähintään vuoden apurahan, toki neljän vuoden olisi vielä parempi, ja sitten voisin vain keskittyä väikkärin tekoon. Huoh mikä työmaa. Stressasin paljon myös sitä, että en ehdi löytää ihanaa kämppää ennen kuin vuokrasoppari nykyiseen loppuu ja joutuisin muuttamaan johonkin murjuun. Onneksi kuitenkin asiat järjestyi ja eilen allekirjoitettiin vuokrasoppari ihanaan saunalliseen kolmioon! Monikossa siis, sillä muutetaan poikakaverin kanssa yhteen. Ehkä tämä kaikki oli meant to be, sillä vasta kuultuani asuntoni irtisanomisesta ruvettiin miettimään yhteenmuuttoa ratkaisuna, hänelläkin oman kämpän vuokrasopimus loppuu syyskuun loppuun. Muutetaan siis uuteen asuntoon lokakuun alussa. :) Tekisi mieli jo alkaa sisustaa uutta kämppää! Haaveilen metsäteemaisesta makkarista ja noitateemaisesta työhuoneesta. Ihanaa, että löytyi kolmio kaksion sijaan, olen pitkään haaveillut omasta työhuoneesta, jolloin työn ja vapaa-ajan erottaminen vähän helpottaisi. Teen kuitenkin väikkäriä pääsääntöisesti kotona, joten oma työhuone mahdollistaa työrauhan ja sen, että puoliso ei tarvitse olla hissukseen vaan voi elää niin sanotusti normaalia elämää, kun minä teen töitä kotona.

Kävin muuten elokuun alussa Jyväskylässä ristijäisissä, sillä minusta tuli kaverin lapsen kummitäti. Olin yllättynyt, kun sain papilta kummitodistuksen, vaikka en kuulu kirkkoon. Kahden muun kummilapsen kohdalla en ole saanut mitään todistusta, niin oli kiva, että pappi muisti myös meitä pakanakummeja tällä kertaa. :D Ristijäisasu unohtui Jyväskylässä kuvata, mutta pukeuduin samaan asuun seuraavalla viikolla, ja otin siitä viimein kuvia. Nämä kuvat vaan unohtui julkaista. :D Jostain syystä mun järkkäri temppuili, eikä suostunut tarkentamaan, joten kuvasaldo jäi aika köyhäksi. Tuntuu, että mulla on aina joku musta mekko päällä, kait se on mulle sellainen perusasu. Jotta ristijäisasu ei olisi muistuttanut liikaa hautajaisasua, laitoin kukallisen villatakin päälle. Tämä asukokonaisuus on itse asiassa täysin käytettynä hankittu, jos ei lasketa sukkahousuja. Mekko on kirpparilta, villatakki veljen puolisolta "pöllitty" hänen kirpparille menevästä vaatekasastaan ja avokkaat sain pari vuotta sitten siskolta, hänelle ei ollut niille enää käyttöä. Nämä avokkaat oli mulla ihan ensimmäistä kertaa käytössä, muun ajan ne ovat olleet kirjahyllyssä näytillä. En kestänyt koko juhlaa näillä kävellä, pakko oli ottaa jossain vaiheessa pois, kun päkiät kipeytyivät liikaa. Mutta on ne vaan nätit, tykkään metallinvärisistä koroista ja takana olevista ruseteista. 

Tämä vuosi on ollut yhtä juhlaa, on ollut synttäreitä, ristijäisiä ja muita pippaloita. Ajattelin, että olisikohan nämä ristijäiset viimeiset varsinaiset juhlat tälle vuodelle jos joulua ei lasketa, mutta ainakin lokakuussa on sitten tuparit ja tietenkin taas Halloween-teemalla niin kuin viime vuonnakin!

P.s. Ajattelin tehdä tänäkin vuonna Halloween-kalenterin tänne blogiin eli postaan joka päivä lokakuun ajan. Jos sulla on toivepostauksia tai ideoita kalenteriin liittyen niin laita kommenttia! :)



Kommentit

  1. Onnea uudesta kämpästä ja yhteenmuutosta! On se aina helpompaa kun saa jaettua asumiskuluja, ja saa enemmän sitä tilaa :)

    Mä hämmennyin, kun tuli yhtäkkiä hellepäivien jälkeen näin kylmä. Tuntuu, etten kestä kylmää enää sitäkään vähää mitä joskus :D Olen siis myöskin viettänyt aikaa lähinnä sisätiloissa ja ulkoliikunnan sijasta joogaillut jne. Talveksi täytyy varmaan ostaa sukset, kun ei täällä maalla muutakaan tekemistä ole xD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) <3 Joo ja kiva se on oikeesti asua yhdessä, jos muutenkin viettää paljon aikaa yhdessä.

      Mä jo viime talvena hommasin sukset käytettynä, mutta ladulle asti en ehtinyt, ehkä sit ens talvena. :D

      Poista

Lähetä kommentti