Korpinkallotatuointi ja uusia tuulia elämässä

Hellou pitkästä aikaa! Luulisi, että valon lisääntyessä sitä ihan pursuisi energiaa ja inspiraatiota, mutta minulle on käynyt ihan toisin päin. Väsyttää ja inspis kaikkeen luovaan tuntuu olevan vähän hukassa. Olen keskittynyt töihin ja puolimaratoniin treenaamiseen. Maraton mulla onkin huomenna, hui! Wish me luck! 

Kaksi viikkoa sitten kävin synttäridinnerillä, katsomassa burleskia ja kuuntelemassa livemusiikkia. Tälläydyin iltaa varten ihan huolella, mutta en sitten muistanut ottaa asusta yhtään kuvaa! Yhtenä arkipäivänä laitoin sitten vähän enemmän meikkiä ja otin kuvia. Tämä on siis lavastettu versio synttärilookista. :D Vähemmällä meikillä ja ilman Iron Fistin nilkkurimallisia korkkareita. Synttärit mulla oli jo huhtikuussa, mutta en niitä silloin juhlinut Rovaniemellä, joten pitihän sitä kotipaikkakunnallakin juhlistaa.

Palataan kuitenkin vähän taaksepäin, niin kerron kuulumisia. Kaikkea jännää on luvassa! Ensiksi haluan hehkuttaa uutta tatuointiani, jonka hankin maaliskuussa Helsingistä. Oli tarkoitus tehdä siitäkin reissusta postaus, mutta en sitten saanut aikaiseksi. Reissuvideo ainakin löytyy YouTube-kanavaltani, käy katsomassa jos kiinnostaa. :) Video löytyy täältä. Reissun aikana ehdin moikata myös kavereita Helsingissä ja Turussa. Bloggaajakamujenkin kanssa ehdittiin kahvitella Helsingissä, oli kiva nähdä pitkästä aikaa! Osaa näinkin ensimmäistä kertaa livenä. :) Olin viikon reissussa ja tatuoinnin kävin ottamassa reissun alkupäässä. Kävin yhdellä yksityisellä studiolla ensimmäistä kertaa ja aina vähän jännittää, kun on itselle uusi tekijä kyseessä ja iso tatuointi olisi tulossa. Tatuoimiseen meni yhteensä 4,5 tuntia ja loppu alkoi olla aika kivulias, mutta olen ihan supertyytyväinen lopputulokseen! Ja onneksi studiolla sai katsoa Disneyplussaa, niin ei tarvinnut keskittyä vaan kipuun. Tatuoijan kanssakin juteltiin niitä näitä ja oli kaiken kaikkiaan tosi mukava kokemus. Tatuointikuume jatkuu edelleen, ei se kipu sitä näköjään vie pois. :D Pari päivää leiman ottamisesta makasin kaverin sohvalla Espoossa, jonka jälkeen menin Turkuun ja Karjaalle moikkaamaan kavereita. Muutamat kaverit olivat koronan takia karanteenissa, mut muita ehdin onneksi nähdä. Reissun lopuksi lensin takaisin Rovaniemelle ja päivä sen jälkeen syntyi veljelleni toinen lapsi. Vauveli selvästi odotti, että täti tulee takaisin Rolloon. :D



Mennään sitten huhtikuuhun. Huhtikuussa tapahtui kaksi isoa juttua mun elämässä. Ensinnäkin, minut hyväksyttiin tohtorikoulutettavaksi Turun yliopistoon!!! Olin niin onnellinen, kun sain hakupäätöksen. Olin toivonut tätä kovasti, ja olin hakemusta ja tutkimussuunnitelmaa vääntänyt silmät ristissä päivät ja yöt helmi- ja maaliskuussa. Olin sillä asenteella liikenteessä, että teen parhaani, mutta jos ei tänä vuonna nappaa, haen sitten ensi vuonna uudestaan. Onneksi nappasi! Aloitan väitöskirjan tekemisen elokuussa. Jee! Nyt sitten apurahahakurumbaa luvassa, mutta ei se haittaa. Olen niin innoissani ja tekisi mieli aloittaa tutkimuksen teko jo heti. En aio kuitenkaan muuttaa takaisin Turkuun, väikkäriä voi tehdä periaatteessa missä vain. Toki nyt pitää varmaan useammin käydä etelässä.

Huhtikuussa minulla oli myös 30-vuotissynttärit. Lähdin synttäreiden ja vapun viettoon Turkuun. Olin jo Turun kavereiden kanssa syksyllä päättänyt, että kyllä pitää päästä vielä opiskelijavappua viettämään Turkuun. Koronan takia pari vappua on mennyt kotona istuessa. Pakkasin siis yo-lakin ja haalarit ja vietettiin oikein railakas opiskelijavappu ainejärjestöjen booleja nauttien. :D Edellisenä päivänä juhlittiin myös mun synttäreitä, sain lahjan ja synttärikakun ja käytiin syömässä ja drinkeillä. Oli ihana vaikkakin vähän väsyttävä reissu, tässä iässä juhlimisen toipumiseen menee aikaa...

Toukokuukin on mennyt ihan hujakalla ohi. Olen ollut jopa pari viikkoa kotosalla ilman reissaamista. :D Koko vuosi on ollut yhtä reissua, kun lähipiirissä on ollut synttäreitä ja muuta. Eilen lähdin taas reissuun ja tulin Hailuotoon moikkaamaan äitiä, hän on täällä töissä. Syksystä asti on ollut tarkoitus täälläkin käydä, mutta en ole saanut aikaiseksi. Nyt vihdoin olen täällä, mutta ihan pikavisiitillä vain, sillä tänään lähden Ouluun ja valmistaudun huomista puolimaratonia varten, Oulun Terwamaratonia. Ajattelin tänään tankata paljon hiilareita ja levätä. Jospa se auttaisi huomista juoksusuoritusta.

Mitäs teille kuuluu? Ihanaa viikonloppua kaikille! :)




Kommentit

  1. Mahtava juttu tuo tohtorikoulutus! Siinä riittää varmasti hetkeksi työsarkaa :D

    Jäätävä tatuointikuume taas, kun tätäkin postausta luki. En oo vieläkään löytänyt mitään kelvollista lisätyötä, jotta saisi tatuointirahaa :D Olisi kiva saada lisää leimaa, ennenkun on 70v mummo. Ei se toki silloinkaan myöhäistä ole :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Joo hetkeen ei tarvii miettiä, että mitä sitä elämällänsä tekis. :D

      Mulla on kans 24/7 tatuointikuume, ei siitä varmaan koskaan pääse eroon. :D

      Poista

Lähetä kommentti